Yaxshi fikrlar strategiyasi: Qanday qilib noma’lum narsalarga ko’proq bag’rikeng bo’lish

COVID-19 pandemiyasi odamlarga nafaqat moddiy, balki axloqiy ta’sir ko’rsatdi. Odamlar noma’lum narsalar haqida tashvishlana boshladilar. Ushbu maqolada siz odamlarga nisbatan qanday qilib bag’rikengroq bo’lish va noma’lum bo’lgan stressni engish haqida o’qiysiz.

Noma’lum g’azablana boshlaganda, bu nafaqat odamlarning oyoqlari ostidan erni qoqibgina qolmay, balki sog’liq muammolariga, ish joyining yo’qolishiga, yaqinlari bilan uchrashishga qodir emasligiga yordam beradi. Jamiyat yangiliklarni tomosha qilganda, vaqti-vaqti bilan hammasi qachon tugashi haqida savollar beradi. Bu hech kimga noma’lum. Ammo sizning ahvolingizni kamida bir oz engillashtirish va doimiy qo’rquv va stress tuyg’usida bo’lmaslik uchun, siz shunchaki noma’lum narsani qabul qilishingiz kerak. Noma’lum narsalarga nisbatan ko’proq xotirjam bo’lgan shifokorlar stressga kamroq moyil ekanliklarini ko’rsatadigan tadqiqot o’tkazildi.

2016 yildagi tadqiqotlar shuni ko’rsatdiki, noma’lum tuyg’ular kutilgan og’riq hislariga qaraganda stressga ko’proq ta’sir qiladi. Salbiy natija haqida bilish, odam uchun bilmaslikdan ko’ra yaxshiroq variant. Biror kishi uni nima kutayotganini bilsa, hatto unchalik yaxshi bo’lmasa ham, u har doim vaziyatni etarli darajada idrok etishi yoki hamma narsani oldindan rejalashtirishi mumkin. Inson sodir bo’ladigan hamma narsani shu tarzda boshqaradi.

Noma’lum narsalarga qarshi kurashish uchun, oldindan hech qanday javob olish mumkin bo’lmaganda, hamma ham qila olmaydi. Noma’lumga toqat qilish qobiliyati hamma uchun ham berilmaydi, ammo bu mahorat osongina rivojlanishi mumkin.

Bardoshlik va noaniqlik

O’zingizga hamdard bo’ling. Sizning ongingiz noma’lum narsalarga qarshi kurashishga harakat qilganda faollashadi. Siz aniq qarorlar qabul qilishingiz kerak va o’zingizdan keyin nima bo’lishi haqida savollar bermaslik kerak. Noma’lum stress paytida o’z-o’zini rahm qilish odatiy holdir. Shu sababli, ushbu daqiqalarda o’zingizni tanqid qilishga urinmang. Shu vaqt ichida o’zingizni tinchlantirish va sevimli mashg’ulot bilan shug’ullanish uchun iloji boricha ko’proq vaqt berishingiz mumkin.

Siz qanchalik ko’p e’tibor va g’amxo’rlik ko’rsatayotgan bo’lsangiz, hozirgi paytda boshdan kechirayotgan stressdan uyalmasligingiz ehtimoli katta. Yengil silash ham noaniqlikdan kelib chiqadigan stressni engishga yordam beradi. Bunday manipulyatsiya oksitotsin ishlab chiqarishga yordam beradi, bu esa stress darajasini pasaytiradi. Bundan tashqari, siz xavfsizligingizni va hammasi yaxshi bo’lishini takrorlab, nihoyatda mehr bilan o’ylashingiz kerak. Bu dastlab g’alati tuyulishi mumkin, ammo u stress va noma’lum paytlarda eng yaxshi ishlaydi.

Ehtiyotkorlikka jiddiy e’tibor bering. Aql-idrok, hozirgi paytda odamning ma’lum bir joyda, u qiziqishni ko’rsatishga tayyor bo’lganda mavjudligini anglatadi. Bu noaniqlik davrida juda foydali vosita bo’lishi mumkin. Oddiy misol keltirish mumkin. Ayni paytda siz ertalabki kofeni ichganingizda va pandemiya haqidagi yangiliklarni o’qiganingizda, bu sizni stressni boshdan kechirishga, o’zingizga juda ko’p savollar berishga va avtopilotda kofeni tugatishga olib keladi. Agar siz barcha gazetalarni va telefonni bir chetga surib qo’ysangiz va shunchaki ichimlikning yoqimli ta’mi va hididan bahramand bo’lsangiz, bu onglilik hissi.

Zehnlilik nima uchun muhim?

Vujudga stress tushganda noaniqlik davrida, onglilik bu erda va hozirda sodir bo’layotgan muhim narsaga o’tishga yordam beradi. Kelgusi voqealar haqida o’ylash va tashvishlanish o’rniga, siz faqat shu daqiqadan zavqlanasiz. Albatta, ijtimoiy tarmoqlar va gazetalardan voz kechish mumkin emas, ammo buning uchun aniq vaqtni belgilashingiz mumkin.

O’zingizning yondashuvingizdan foydalaning

O’zingizni noaniqlik oldida hissiyotlarga dosh berolmayman deb o’ylagan onlarda, iloji boricha unga qarshi chiqishga harakat qiling. Bundan tashqari, o’zingizga har qanday natija bilan, nima bo’lishidan qat’iy nazar, tayyor ekanligingizni ta’kidlashingiz kerak.

Ishonchsizlik, sizni engishga qodir ekanligingizga ishonchingiz komil bo’lmaganida sizni qo’rqitishi mumkin. Bunga qarshi kurashish uchun siz voqealar natijalari uchun mumkin bo’lgan eng yomon stsenariyni ishlab chiqishingiz va keyin uni qanday oldini olish haqida o’ylashingiz mumkin. Muammoni hal qilish mumkinligini tushunganingizdan so’ng, siz hissiy labirintdan chiqib ketishingiz mumkin.

Ko’proq qulaylik uchun rejimga rioya qiling. Tadqiqotlar shuni ko’rsatdiki, siz boshqarishingiz mumkin bo’lgan narsalarga e’tibor qaratish noma’lum narsalarga yordam beradi. Buning uchun siz to’g’ri ovqatni iste’mol qilishingiz, bir vaqtning o’zida yotishingiz va sport va meditatsiya bilan shug’ullanishingiz kerak. O’zingizni rivojlantirish bilan ham shug’ullaning.

Manba: blog.wikium.ru

Maqola haqidagi fikringizni yozib qoldirishni unutmang !
Blogger,Psixolog,Web-dasturchi,Seo mutaxasis,Meditator,Motivator

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi. Majburiy bandlar * bilan belgilangan

8 + 2 =