Motivatsiya siri

Bolalar “Mening kayfiyatim yo’q” deb aytganda, sabablar boshqacha bo’lishi mumkin: yoki ular siz buyurgan narsani bajarishga dangasa, yoki uy vazifasini bajarishni xohlamaydilar yoki jismoniy mashqlar bilan shug’ullanishadi. Bu odatiy holdir, chunki ular bolalar, ammo shunga o’xshash iborani ko’pincha kattalardan eshitish mumkin: “Men buni tashlamoqchiman, menga noqulay”. Ammo bu hech narsadan voz kechish uchun haqiqiy sabab emas. Bu shunchaki kattalar uchun “Mening kayfiyatim yo’q” ekvivalenti. Noqulaylik tufayli har safar biron narsadan voz kechsak, kelajak uchun ajoyib ishni avtomatik ravishda keyinga qoldiramiz.

Ba’zi sabablarga ko’ra biz juda muhim bo’lmagan narsalarda turib olamiz, ammo muhim narsalar haqida gap ketganda, biz g’ayratni his qilishni to’xtatsak, orqaga qaytishga tayyormiz?

Dunyoda aksariyat odamlar yoqtirmagan ishlarini qilishadi. Hech kim erta tongda yotoqdan ko’tarilishni xohlamaydi. Yaxshiyamki, biz o’z his-tuyg’ularimiz va hatto fikrlarimiz ham emasmiz. Bizda qisqa muddatli, mantiqsiz va uzoq muddatli aqlga ega. Ba’zan bizda intizorlik bor, va siz tog’larni siljitishga kuch va qat’iyat bilan to’lasiz. Va keyingi safar biz sizning maqsadingizga yaqinlashish imkoniyatini berganimizda, biz o’zimizni “kayfiyatda emasligini” his qilamiz. Va bu siz bilan sodir bo’lmagan deb aytmang!

Bunday qiyin daqiqalarda biz tez-tez hozirgi paytda kamroq noqulay bo’lgan narsani tanlaymiz va nima uchun biz hozir xato deb o’ylaganimiz o’rniga, biz haqiqatan ham xohlagan narsamizdan voz kechamiz.

Keyinchalik chuqurroq noqulaylik uchun qisqa muddatli bezovtalikni tanlaganimiz xato. Ushbu “bitim” ni tuzganimizda, biz qisqa muddatli / mantiqsiz fikrlashimizga yo’l qo’yamiz. Uni tan olmoq. Hatto bundan kulish. Ammo bu qanchalik halokatli ekanligini tushunib oling.

Muvaffaqiyatning “sirlaridan” biri bu biz yoqtirmagan yoki xohlamagan paytimizda ham harakat qilishdir. Biz nima qilishimiz kerakligini yaxshi ko’rsak, muvaffaqiyat qozonish oson. Masalan, yanvar oyi boshida sport zaliga boring, shunda ko’rasizki, barchada g’ayratli va deyarli mukammal his etilmoqda. Hamma odamlar “kayfiyatda”!

Ammo qachon biz biron narsani yoqtirmasligimiz yoki xohlamasligimiz haqida nima deyish mumkin?

Fevral o’rtalarida va oxirlarida o’sha sport zaliga qayting. Deyarli bo’sh. Xulosalar qanday? Haqiqat shundaki, siz yoqimsiz tanlov orqali muvaffaqiyatga erishasiz. Qanday bo’lmasin, qanday bo’lishidan qat’i nazar, muqarrar ko’tarilishni va tushishni bosib o’tganingizda muvaffaqiyat qozonasiz. Shuning uchun kundalik va shaxsiy javobgarlik juda muhimdir. Muvaffaqiyat hissi sizning harakatlaringizga bog’liq. Va sizning harakatlaringiz iloji boricha ongli bo’lishi kerak.

Keling, buni mikro aksiya deb ataymiz.

O’zingizdan so’rang: “Men hozirda eng kichik harakatni qanday qila olaman?” Aytgancha, bu singib ketgan odatni engishning samarali usuli va o’zingizni yaxshi va samarali his qilishni boshlashingiz mumkin. Shunday qilib, mikro harakatlarning bir nechta namunalari:

• Uyg’onganingizdan keyin ertalab nimadir qilishni xohlamaysizmi? To’shakni olib tashlang.
• Nonushta qilishni xohlamaysizmi? Bir stakan suv iching.
• Biron bir ish bilan shug’ullanishni xohlamaysizmi? Ish masalalari bo’yicha qisqa elektron pochta xabarlarini yozing va yuboring.
• Sport bilan shug’ullanishni xohlamaysizmi? Besh daqiqa atrofida aylanib chiqing. Yoki hatto televizor tomosha qilayotganda joyida yurish.
• Kechqurungacha siz qoidalaringizni buzdingiz va zararli narsa yeb qo’ydingizmi? Ertangi sog’lom nonushta qilishga e’tiboringizni qarating.

Qanday bo’lmasin, barchasi juda qulay. Bu juda katta, qo’rqinchli harakatlar emas – shuning uchun ular juda samarali. To’g’ri ish qilish uchun “kayfiyatda” bo’lmaganda, siz mikro-harakatlarga e’tibor qaratishingiz kerak. Haqiqat oddiy: bizning harakatlarimiz hissiyotlarimizga ta’sir qiladi. Ammo biz ko’pincha his-tuyg’ularimiz va kayfiyatimiz harakatlarimizni belgilashiga yo’l qo’yamiz. Biz charchaganimizni his qilamiz, shuning uchun biz dam olamiz. Biz o’zimizni erkalash kayfiyatidamiz, shuning uchun keraksiz ovqat yeymiz, ammo keyin o’zimizni aybdor his qilamiz.

Esingizda bo’lsin: avval harakatlar, keyin esa hissiyotlar. O’zingizga ayting: “Men kichik, ammo sog’lom qarorlarni tanlayman, keyin o’z his-tuyg’ularimni tahlil qilaman”. Bu qiyin va noqulay bo’lishi mumkin, ammo agar siz faqat bitta mikro harakatni amalga oshirsangiz, siz allaqachon o’zingiz o’rnatgan kayfiyat yo’lida turibsiz. Chunki bu sog’lom tanlovni amalga oshirganingizdan so’ng, siz o’zingiz bilan faxrlanasiz, demak siz o’zingizni yaxshi his qilasiz va allaqachon “kayfiyatda” bo’lasiz.Flytothesky.ru

Manba:Flytothesky.ru

Maqola haqidagi fikringizni yozib qoldirishni unutmang !
Blogger,Psixolog,Web-dasturchi,Seo mutaxasis,Meditator,Motivator

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi. Majburiy bandlar * bilan belgilangan

4 + 4 =