Men qo’rqaman …

Kichkinaligimda to’shagimning ustida gilamcha bor edi, u erda raqs tushayotgan Meksika lo’lilarining butun olami tasvirlangan edi (ularning kiyimlarini ko’rganimda ularni shunday atadim). Ularning har biri qo’rqinchli emas edi, lekin ularning ko’plari bor edi. Va gilamning orqa qismi qora rangda. Men gilamchaga ko’tarilishdan, uning yoniga yotishdan qo’rqmadim, lekin tunda, tushimda bu lo’lilar meni ta’qib qilishdi yoki onamni o’ldirish uchun uyimizda pistirmada o’tirishdi.

Men katta bo’ldim. Ushbu gilam hali ham mavjud – u bizning uyimizda saqlanadi. Ammo u endi meni qo’rqitmaydi, men endi bu bo’yalgan odamlardan qo’rqmayman. Ammo bolalik qo’rquvi haqida o’ylaganimda, yuragim tezroq uradi, men hali ham bolalikdan qo’rqishimdan xavotirlanaman.

Ishonchim komilki, “qo’rqmanglar” degan so’zlardan men hech qachon qo’rqmayman, lekin onamga tushimni aytib berishim osonlashdi va u buni qiziqish va hamdardlik bilan tingladi.

Ushbu retsept (sizning his-tuyg’ularingizni, qo’rquvingiz haqidagi tajribalarni siz bilan tinglashga va hamdard bo’lishga tayyor odam bilan bo’lishish uchun) ba’zida ishlaydi, ba’zida esa ishlamaydi.

Uni ishlatishdan oldin, savolga javob bering:  siz qancha qo’rqasiz?  Mening nazarimda  uchta variant mavjud .

  • Agar siz “qo’rqaman” so’zini “qo’rquv” so’zi bilan osongina almashtira olsangiz, uni osonlashtirish uchun, o’zingizning qo’rquvingizni shunchaki sevgan insoningizga aytib berish kifoya. Asosiysi, bu odam sizning qo’rquvlaringizni qo’llab-quvvatlamaydi, balki sizni ushbu qo’rquvlarga qarshi qo’llab-quvvatlaydi! Boshqacha qilib aytganda, u sizni qo’rqitmasligi uchun, lekin siz qo’rqishga haqli ekanligingizni qabul qiladi, ammo qo’rquvga qarshi kurashda yordam beradigan shaxsiy xususiyatlaringizni ta’kidlaydi.
  • Agar sizning qo’rquvingiz kuchliroq bo’lsa, unda siz atrofingizdagi haqiqatni diqqat bilan ko’rib chiqishingiz kerak – sizni tahdid qiladigan haqiqiy narsa bormi? Masalan, siz – o’spirin o’g’lining onasi – o’g’lingiz giyohvand bo’lishidan qo’rqasiz. Shu bilan birga, haqiqat shundaki, u giyohvand moddalarni iste’mol qiladigan bolalar bilan muloqot qiladi. Bunday holda, qo’rquv mutlaqo oqlanadi, tabiiydir. Keyin qo’rquv ketishi uchun siz haqiqatni o’zgartirishingiz, aniq harakatlar qilishingiz kerak.

Giyohvand moddalar bilan bog’liq bo’lgan ushbu misolda, asosiy narsa o’g’li bilan aloqani o’rnatishdir: uni eshitish, unga his-tuyg’ularini, tajribalarini etkazishni o’rganish, unga bosim o’tkazishni emas, balki uni xavfsiz muhitda nima uchun u bu bolalar bilan muloqot qilish muhimdir. Shundan so’ng siz u bilan xohlagan narsasini boshqa yo’llar bilan va boshqa joyda olish imkoniyatlarini va agar u hozir qilayotgan ishini davom ettirsa, uni kutib turadigan xatarlarni muhokama qilishingiz mumkin.

  • Agar uchinchi toifadagi qo’rquvingiz juda kuchli bo’lsa va sizni o’rab turgan haqiqatda bunga sabab bo’lmasa, unda o’zingizni qo’rquvdan xalos qilish uchun uning asl sababiga duch kelishingiz kerak bo’ladi. Va bunday kuchli, ongsiz qo’rquvning sababi deyarli aniq psi-

Egalariga jarohat etkazmaslik uchun bu erda haqiqiy voqealarni tasvirlashni istamayman. Ammo men ixtiro qilgan bu haqiqatda bo’lishi mumkin. 42 yoshli N ismli odam qorong’ilikdan juda qo’rqadi. Intellektual ravishda qo’rqadigan hech narsa yo’qligini tushunadi, ammo qo’rquv yo’qolmaydi. Psixolog bilan terapiya paytida, u bir marta, bolaligida, onasi uni qorong’i xonaga qamab qo’yib, uni biron bir narsa uchun jazolaganini tushunadi. U juda qo’rqardi, yolg’iz edi. U nima uchun jazolanganini tushunmadi. Men faqat u onasiga yoqmagan ishni qilsa, uni tashlab ketishini angladim. Va butun hayoti davomida onasi xohlagan narsani qilishga intiladi. Hatto uning o’limidan keyin ham. Chunki ularning ketishi qo’rqinchli … Ammo N, agar u noto’g’ri ish qilsa (va hayotda hamma narsani mukammal qilish mumkin emas), u tashlab yuboriladi deb o’ylay olmaydi. Bu avtomatik, behush. Zulmat qo’rquvi ham ongsiz ravishda qo’zg’atadi. Axir qalbimizda har birimiz farzandmiz. Onaning, otaning o’g’li. Onaning, otaning qizi. Hatto o’zi (o’zi) nafaqaga chiqqanida ham …

MUHIM!  Agar sizning qo’rquvingiz ushbu toifaga tegishli bo’lsa,   qo’rquvni o’zingizning og’riqli muammoingizni hal qilishga urinmang ! Sizning psixikangiz dono. Bu sizni ichki mojaro bilan bog’liq jinnilikdan himoya qiladi: “Men azob chekaman, lekin buni engillashtirish uchun nima qilishimni bilmayman”. Bunday holatda psixika siz uchun tanlov qiladi, boshqasini, chalg’ituvchi effektni yaratadi – tushunib bo’lmaydigan qo’rquv.

Agar siz o’zingizni bunday qo’rquvdan xalos qilishga qaror qilsangiz, psixolog bilan maslahatlashing . Bu holda mutaxassisning vazifasi – qo’rquv orqasida yashiringan muammoga duch kelishingizga yordam berish va shu bilan birga sizni ruhiy tushkunlikdan, chidab bo’lmas ichki mojarolardan xalos qilish va o’liklardan chiqish yo’lini topishga yordam berishdir.

Manba:b17.ru

Maqola haqidagi fikringizni yozib qoldirishni unutmang !
Blogger,Psixolog,Web-dasturchi,Seo mutaxasis,Meditator,Motivator

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi. Majburiy bandlar * bilan belgilangan

1 + = 3