Psixologik aralashuv

Psixologiyada aralashuv degan narsa bor. O’z-o’zidan psixologik aralashuv inson hissiyotlari, xulq-atvor normalari yoki sharoitlarining o’zgarishiga yordam beradi. Aralashuv tufayli nafaqat vaziyatni sezilarli darajada yaxshilash, balki nima sabab bo’lganini ham tushunish mumkin.

Psixologik aralashuv qanday ishlaydi

Interventsiyaning mohiyati shundaki, tashqi aralashuv bemorning xatti-harakatlariga sezilarli ta’sir ko’rsatishi mumkin, buning natijasida u boshqalar bilan munosabatlarni yaxshilaydi. Har qanday aralashuvning maqsadi insonning xulq-atvori va fikrlarida ijobiy o’zgarishlarga olib keladigan harakatlarni amalga oshirishdir. Quyida psixologik aralashuv usulining bir nechta misollari keltirilgan.

Sandbox

Ushbu usul insonga o’zi bilan uyg’unlikni topishga yordam beradi. Bunday holda, mijoz qum bilan qoplangan laganda ustiga kichik raqamlar bilan rasm yaratishi kerak. Miniatyuralar hayotning har qanday jabhalari vazifasini bajaradi va boshqa yordamchi tafsilotlar mijozga o’z ixtiyoriga ko’ra ko’chirishi mumkin.

Bo’sh stul usuli

Ushbu uslub bemorning oldiga bo’sh stulni qo’yishdan iborat bo’lib, u unga kimdir o’tirgan deb o’ylashi kerak, shu jumladan o’zi ham. Terapiya vaqtida mijoz savollar, imo-ishora qilishi va javob olishi mumkin. Agar dastlab ushbu yondashuv shubha tug’dirsa, demak, ko’p o’tmay, odam nima bo’layotganiga ishonishni boshlaydi. Ushbu uslub mijozga fikrdan harakatga o’tishda yordam beradiganligi sababli ishlaydi.

Birlamchi terapiya

Bunday terapiyaning mohiyati shundaki, bemor og’riq manbasiga qaytishi va barcha bosqichlarni to’g’ri o’tkazishi kerak.

Ochlik xayoli

Inson bu usulni uyda o’zi amalga oshirishi mumkin. Uning mohiyati quyidagicha:

  • avtomatik ravishda harakat qilishni qaysi daqiqada boshlashni hal qiling;
  • undan qochish uchun o’zingizni engib chiqing;
  • keyinchalik paydo bo’lgan tuyg’ularni aniqlang.

Shunday qilib, bemor o’zini biron bir narsadan bosh tortganda, u ochlikni his qilgandek tuyuladi. Ushbu aralashuv yordamida siz biron bir narsa qilganda sizni nima boshqarayotganini tushunishingiz mumkin. Bunday aralashuvning mohiyati nihoyatda sodda, odam o’zini doimo to’xtatib turishi va buni qilish kerakmi yoki nima berishi haqida o’ylashi kerak.

Manba:blog.wikium.ru

Previous Post: 10 ta eng mashhur psixologik usul

April 5, 2021 - In Psixologiya

Next Post: Xatolaringizni o’rganishning oltita usuli

April 5, 2021 - In Psixologiya

Related Posts

Fikr bildirish

Your email address will not be published.

+ 48 = 56