Qanday qilib aqliy barqarorlikka erishish mumkin?

Turli xil odamlar bilan muloqot qilishda siz suhbatdoshlar toifasi mavjudligini tushunasiz, uning yonida siz darhol bo’shashasiz va salbiy narsalarni unutasiz. Ular kamdan-kam hollarda tashvishlanadilar va hech qachon buni mayda-chuyda narsalar qilishmaydi, ular iloji boricha barqaror va mustahkamdirlar. Agar siz ularning taqdirini bilib olishni boshlasangiz, unda bunday odamlarda ham muammolar borligi aniqlandi va ular har doim ham bunchalik xotirjam emas edilar, shunchaki hayotdan to’g’ri saboq olishga muvaffaq bo’lishdi. Bu qanday darslar va inson qanday qilib aqliy barqarorlik va xotirjamlikni topishi mumkin? Keling, buni birgalikda tushunishga harakat qilaylik.

Zamonaviy insonning muhim sifati bu atrof-muhitdagi o’zgarishlarga shunchaki munosabat bildirish qobiliyatidir, bu har qanday holatda ham bo’ladi. Insonning aqliy barqarorligini rivojlantirish doimiy moslashish qobiliyatini olishdan boshlanishi kerak, chunki bu hayotning asosiy kafolati. Tabiiy tanlanish nafaqat tabiatda, balki jamiyat sharoitida ham mavjud va siz bunday sharoitda qanday qilib omon qolishni o’rganishingiz kerak. Va buning uchun o’zgarishga tayyor bo’lish muhimdir. Ba’zan eski naqshlarni tashlashga to’g’ri keladi, chunki eski qadamlarni doimo takrorlab tursangiz, yangi natijalarga erishish mumkin emas.

Yo’q, deyish qobiliyati

Ruhiy holatning barqarorligini rivojlantirish uchun noaniq iboralar va shubhalardan bir marta voz kechish yaxshiroqdir. Albatta, siz barcha takliflarga rozi bo’lmasligingiz kerak. Agar ma’lum bir taklifga yoki vaziyatga aniq «ha» deb javob berishni xohlamasangiz, unda xuddi shunday ishonch bilan «yo’q» deb aytishga tayyor bo’ling. Ichki «mumkin» ni aniq «ha» yoki «yo’q» ga aylantirishni o’rganish muhimdir. Ba’zan buning uchun siz faqat baland ovoz bilan taklif yoki vaziyatni aytishingiz kerak bo’ladi, va javob darhol o’z-o’zidan bo’ladi. Va shu bilan siz bir qator takliflardan bosh tortgan bo’lsangiz ham, lekin siz tanlagan takliflardan to’liq foydalanishingiz mumkin.

To’g’ri do’stlar va ijtimoiy doirani tanlash

Biron sababga ko’ra sizga yoqimsiz bo’lgan odamlar bilan xayrlashishni o’rganishingiz kerak. Charchagan odamlar ko’pincha bizdan ko’p energiya va energiyani olib ketishadi, bu esa yoqimli odamlar bilan muloqot qilish uchun sarflanishi mumkin edi. Nafaqat do’stlar, balki hamkasblar uchun ham muloqot doirasini tanlash imkoniyati doimo mavjud. Agar sizning ishingizda yoqimsiz odam bo’lsa, u bilan muloqotni minimallashtirish uchun qo’lingizdan kelganicha harakat qiling. Atrof muhitda faqat kerakli va kerakli odamlar aqliy barqarorlikning muhim omillaridan biridir.

Sog’lom uyqu

Ruhiy stressga qarshilik ko’rsatish va hayotdagi ko’p holatlarga asabiy munosabatda bo’lishni to’xtatish uchun siz yaxshi uxlashingiz kerak. Ruhiy sog’lom odamlarning muhim odati bu etarli darajada uxlash va o’zingizni yaxshi jismoniy holatda saqlash qobiliyatidir. Afsuski, fiziologiya ko’pincha psixologiya bilan almashtiriladi, bu umuman to’g’ri emas. Doimo manbada bo’lish, o’zini faol, o’ziga ishongan odam sifatida his qilish uchun kuniga kamida sakkiz soat uxlash zarur. Shuningdek, vaqti-vaqti bilan testlarni o’tkazib, tanadagi mukammal farovonlik uchun nimalar etishmasligini bilish uchun tekshiruvlardan o’tishingiz kerak. Sizga vitaminlar kerak bo’lishi mumkin. Va vitaminlarni o’z-o’zini boshqarish yaxshi fikr emas.

Kechirish qobiliyati

Kechirim har doim ham kimdir sizdan kechirim so’rashini kutishni anglatmaydi. Shunday qilib, siz ko’pincha faqat qiyin his-tuyg’ularga olib keladigan ichki mojaroni kuchaytirasiz. Agar siz xafa bo’lsangiz, odamni iloji boricha tezroq kechirishga harakat qiling, bu sizni salbiy his-tuyg’ularning zo’ravonligidan xalos qiladi. Ehtimol, odam haqoratli narsa aytishni yoki qilishni xohlamagan bo’lishi mumkin, ammo endi u o’zini tushuntirishga kuch topa olmaydi. Va agar u xafa qilmoqchi bo’lsa, demak bu uning shaxsiy muammosi va sizning aybingiz aniq emas. Ruhiy barqarorlikning oshishi, xotirjamlikning yangi darajasiga o’tish vaziyatlarni kechirish va qo’yib yuborish qobiliyatiga ega bo’lish bilan sodir bo’ladi.

Energiya konsentratsiyasi

Bundan tashqari, o’z kuchingizni o’zingiz xohlagan va boshqarishi mumkin bo’lgan narsalarga yo’naltirishni o’rganish muhimdir. Ikkilamchi jarayonlar ko’pincha bizning his-tuyg’ularimiz va konsentratsiyamizni talab qilmaydi. Va bundan ham ko’proq, bizga bog’liq bo’lmagan vaziyatni nazorat ostiga olishga urinishning hojati yo’q.

Xursandchilikni boshdan kechirish qobiliyati

Chin dildan quvonish qobiliyati bu hamma ham bilmaydigan mahoratdir. Sizning quvonchingiz haqida butun dunyoga baqirish shart emas, qalbingizda quvonchni his qilish muhimdir. Va buni iloji boricha tez-tez qilish tavsiya etiladi. Siz oddiy kichik narsalardan xursand bo’lishingiz mumkin!

Manba: blog.wikium.ru

Previous Post: Hayotiylik darajasini qanday oshirish mumkin?

April 3, 2021 - In Psixologiya

Next Post: Empatiya nima: oddiy so’zlar bilan izohlanadi

April 3, 2021 - In Psixologiya

Related Posts

Fikr bildirish

Your email address will not be published.

61 − 51 =