Qanday qilib xotirjamlik va muvozanatni topish mumkin?

Bu dunyo umid va xotirjamlikka juda muhtoj. Dunyo bizni o’rab turgan tabiat, bu bizning ruhimiz, mohiyatimiz. Biz uni shakllantiramiz va unga ta’sir o’tkazamiz. Uning mohiyatini to’liq anglash uchun nafaqat jismoniy salomatligingiz, balki qalbingiz holati – ruhiy xotirjamlik haqida ham g’amxo’rlik qilishingiz kerak.

Ko’pchiligimiz ichki uyg’unlikdan mahrum. Hayotimizda muammolar yuzaga kelganda, ular ko’pincha o’z og’irliklari bilan bizni engishadi. Biz nazoratni yo’qotamiz, tashvish ichimizda paydo bo’ladi. Biroq, sizning fikringizning uyg’unligi haqida qayg’urib, siz xotirjamlikni topishingiz mumkin. Bunday holda, hayotimizda nima bo’lishidan qat’i nazar, biz yuzaga kelgan muammolarni engishimiz mumkinligini qat’iy bilamiz. Buni tushunadigan odamlar qiyin va og’riqli vaziyatlarni qimmatli darslarga aylantirishi mumkin. Ular ichki xotirjamlikni buzishiga yo’l qo’ymasdan tajriba to’playdilar.

Ichki tinchlik hissiyotlar va hissiyotlar etishmasligi bilan hech qanday aloqasi yo’q. Biz bilan sodir bo’lishi mumkin bo’lgan eng yaxshi narsa bu uyg’unlikdir, unda bo’shliq, kutilmagan sevgi, idealizatsiya uchun joy yo’q, chunki hatto sevgi o’zini tashlab ketishni oqlamaydi. Ichki muvozanatga erishish – bu shaxsiy rivojlanishni qo’llab-quvvatlashning o’ziga xos usuli.

Nima uchun xotirjamlik yo’qoladi?

Ko’ngil xotirjamligining asosiy to’sig’i bu stressdir. Stress, zamonaviy jamiyatning birinchi dushmani sifatida, xotirjamlikni yoqtirmaydi, bizni qiynaydi va ezadi. Stress har qanday shaklda ruhiy va tanaviy xotirjamlikni izlashga xalaqit beradi. O’zingiz ustida ishlash, qarashlar, odatlar yoki e’tiqodlarni o’zgartirib, stressga chidamliligingizni oshirishingiz mumkin.

Sizning tinchligingizni buzadigan va tinchlikdan mahrum qiladigan narsa:

  • shoshqaloqlik, tinchlikni olib tashlash;
  • tartibsizlik, taranglik va xavotirni keltirib chiqaradigan betartiblik;
  • umidsizlikka olib keladigan sabrsizlik.

Har bir inson uchun ichki xotirjamlikni topish, voqelikning aniq va aniq rasmini yashiradigan notinch fikrlarning qalin tumanidan chiqib ketishga o’xshaydi. Bu o’zingizning ichingizda quvonch va xotirjamlikni topishning bir usuli. Ichki uyg’unlik ongni rivojlantirish vositasi va shuning uchun stress va uning oqibatlaridan xalos bo’lish usuli hisoblanadi.

Ichki muvozanatni topish kalitlari

Biz ko’pincha boshimizdagi fikrlarni boshqarish qiyin, bu esa chalkashliklarga, yomon uyquga va hatto tushkunlikka olib kelishi mumkin. Shunday qilib, keling, ruhiy holatimiz haqida o’ylab, xotirjamlikni topishga harakat qilaylik. Buni qanday qilish kerak?

O’zingizni kim bilan o’rab olasiz?

«Do’sting kimligini ayting, men sizga kimligingizni aytaman.» Haqiqatan ham kim ekanligimiz biz ko’proq vaqt o’tkazadigan odamlarga bog’liq. Va bu faqat bizning qarashlarimiz, hissiyotlarimiz va munosabatlarimiz bilan cheklanib qolmaydi. Tadqiqotlar shuni ko’rsatadiki, biz tashqi ko’rinishda ham ularga o’xshaymiz.

Agar siz o’zingizni qanotlaringizni sindirib, xirillagan, shikoyat qiladigan, stimulyatorlardan foydalanadigan yoki sizni tanqid qiladigan odamlar bilan o’ralgan bo’lsangiz, unda siz xotirjamlikni saqlay olmaysiz.

Siz qanday ma’lumot olasiz?

Biz har tomondan turli xil, ba’zan bir-biriga zid ma’lumotlar kelib tushadigan paytlarda yashayapmiz. Ularning aksariyati salbiy. Ushbu tashqi stimullarning soni juda katta, shuning uchun bizning ongimiz axlat qutisiga aylanadi.

Siz har kuni Facebook yoki Instagram-ga kirishingiz kerakmi? Ijtimoiy tarmoqlar bilan doimiy aloqada bo’lish sizga qandaydir foyda keltiradimi yoki yo’qligini o’ylab ko’ring? Ehtimol, ular ko’plab yangiliklar portallari, teledasturlar yoki seriallar singari hayotingizda tartibsizliklarni keltirib chiqaradi.

Tashqi manbalarni iloji boricha cheklashga harakat qiling, faqat sizga kerakli va ishonchli manbalardan foydalaning.

Minimalist bo’ling

Biz doimo bir narsani etishmayapmiz. Biz doimo yangi xaridlarga intilamiz – yangi telefon, noutbuk, zamonaviy soat. Faqat eng oddiy soatlar vaqtni obro’li qimmatbaho aksessuarlar kabi aniq hisoblaydi. Xo’sh, bularning barchasi sizga haqiqatan ham kerakmi?

Siz foydalanmaydigan hamma narsadan xalos bo’ling, atrofingiz va ongingizni chalg’itmang. Tashqi kuchlar sizni umuman kerak bo’lmagan narsani olishga undashiga yo’l qo’ymang. Ushbu san’at minimalizm deb ataladi.

Tanangizga g’amxo’rlik qiling

Biz nima yeymiz, tanamiz bilan nima qilamiz, kayfiyat va immunitet tizimimizga sezilarli ta’sir qiladi. Oxir oqibat bizning xotirjamligimiz bunga bog’liq.

Bundan tashqari, har bir inson ongni tanaga bog’laydigan o’ziga xos vagus asabiga ega. Ba’zida ichakni «ikkinchi miya» deb atashadi, shuning uchun biz ba’zida psixologik omillar ta’sir qiladigan psixosomatik kasalliklarni rivojlantiramiz.

Dam olishga vaqt ajrating

Yuqori natijalarga erishish, hosildorlikni oshirish va turli xil muammolarni tezkor hal qilish kabi jihatlar birinchi o’rinda turadigan bugungi tez o’zgaruvchan dunyoda, dam olish uchun vaqt topish qiyin.

Siz xotirjam dam olishingiz mumkin bo’lgan vaqtni belgilang, masalan, yotishdan yarim soat oldin, ishdan bir soat keyin yoki tushlikdan keyin. Bu vaqtni siz uchun kechki ovqatga, maktabga yoki boshqa muhim narsalarga sarflagan vaqtingiz kabi muhim qiling. Ruhiy dam olish, xotirjamlikka erishish uchun nihoyatda muhimdir.

Meditatsiya? Kempingmi? Dam olishmi? Sukunat daqiqalari, sizning fikrlaringizni tomosha qilish ongimizga tartib va ​​hamjihatlik keltiradi. Siz tinchlanasiz va kuchga ega bo’lasiz. Bu sizga ichki tinchlikka erishishga imkon beradi. Shunday qilib, albatta, bunday mashg’ulotlar uchun vaqt ajratishingiz kerak.

Sizning fikringizni tozalashga yordam beradigan ko’plab narsalar mavjud. Biroq, muvaffaqiyatga erishishning kaliti – ichki vaziyatda ishonchni qozonish, har qanday vaziyatda bo’lmasin, hamma narsa kerakli darajada bo’ladi va muammolarga dosh berasiz. Haqiqatni va taqdiringizni to’liq qabul qilish sizga xotirjamlikni saqlashga imkon beradi. Shuni esda tutish kerakki, hayotdagi eng qiyin daqiqalar va qiyin kechinmalar bizga bebaho tajriba beradi.

Manba: Blog.wikium.ru

Previous Post: Turg’unlik holati va undan chiqish yo’llari

April 1, 2021 - In Psixologiya

Next Post: Niqoblangan depressiya nima?

April 1, 2021 - In Depressiya, Psixologiya

Related Posts

Fikr bildirish

Your email address will not be published.

35 − = 26