Oq quyon sindromi nima?

Biror kishi uyg’onganini tasavvur qiling va u o’z ish joyida 10 daqiqada bo’lishi kerak. Ishda vaqt beqiyos cho’zilib ketadi va uyga kelganda odam vaqt yana tezlashayotganini sezadi. Biz o’z vaqtida emasligimiz va doimo kechikishimiz haqidagi fikrlarimiz oq quyon sindromiga olib keladi.


Sindromning mohiyati

Shubhasiz, ko’pchilik «Alice in Wonderland» asaridagi oq quyonning xarakterini yaxshi biladi. Aynan uning ismi shahar aholisi orasida tobora keng tarqalgan sindrom nomi bilan atalgan. Qishloqlarda odamlar hayot bilan biroz osonroq bog’lanishadi, shuning uchun bu sindrom ularni engib o’tmaydi.

Oq quyon sindromi bilan, odam o’zini biror narsa qilmayotgan va biron bir narsani oxiriga etkazolmagandek his qiladi. Ishga yoki o’qishga ketayotib, bir vaqtning o’zida nonushta va taroq qilishga harakat qilganingizni eslash kerak.

Ushbu sindromning sabablari

Oq quyon sindromiga sabab bo’lishi mumkin bo’lgan bir qator sabablar mavjud:

  • hamma joyda va hamma joyda o’z vaqtida bo’lish istagi;
  • doimiy shoshqaloqlik;
  • mas’uliyatsizlik;
  • vaqtingizni tashkil qila olmaslik;
  • turli xil holatlar.

Ba’zi bir uyushmagan odamlar do’stining nima uchun juda g’azablanganini tushunmasdan uchrashuvga bir soat kechikishi mumkin. Ular shunchaki bunga ahamiyat berishmaydi. Boshqa uyushmagan odamlar ham kechikishi mumkin, ammo ular kutgan odamdan uzoq va zerikarli kechirim so’rashadi.

Hamma narsani sekin bajarib, hech narsa qila olmaysiz degan fikrda bo’lgan odamlar bor. Shuning uchun ular idishlarni juda tez yuvishlari yoki itni aql bovar qilmaydigan tezlikda yurishlari mumkin. Bunday harakatlar va fikrlar natijasida oq quyon sindromining rivojlanishi sodir bo’ladi.

Quyon sindromidan qanday qutulish mumkin?

Noxush tuyg’udan xalos bo’lish uchun birinchi navbatda psixologga murojaat qilish kerak. Bu sindromning rivojlanishiga yordam bergan asosiy sababni aniqlashga yordam beradi. Agar siz sindromni o’zingiz hal qilishni istasangiz, vaqtingizni qanday rejalashtirishni o’rganishingiz tavsiya etiladi.

Ish tartibi va bo’sh vaqt telefon yozuvlarida saqlanishi yoki qog’ozga yozilishi mumkin. Agar siz hamma narsani boshingizda ushlab tursangiz, odat o’z-o’zidan paydo bo’ladi deb o’ylasangiz, unda siz hech qachon o’zingizdagi ushbu sindromni engib o’tolmaysiz. Proaktiv harakatlar muvaffaqiyatga erishishning kalitidir.

Vaqtingizni rejalashtirishni qanday o’rganish kerak:

  1. Har doim nima qilish kerakligi haqida eslatmalarni yozing, xotiraga ishonmang.
  2. O’zingizning barcha ishlaringizni muhimdan ahamiyatsizgacha kundalikka yozing.
  3. Agar siz odamlarga biror narsa va’da qilsangiz va bir muncha vaqt o’tgach unutishingizga amin bo’lsangiz, ulardan buni sizga eslatishini so’rang. Agar buni bir necha bor eslatib qo’ysangiz yaxshi bo’ladi.
  4. Vazifalarni topshirishni o’rganing. Agar siz ba’zi bir kichik narsalarni boshqa odamga topshirishingiz mumkin bo’lsa, unda siz muhim vazifalarni bajarish uchun ko’proq vaqt topasiz va siz ham to’liq dam olishingiz mumkin bo’ladi.

Oq quyon sindromini engib o’tish oson, ammo buning uchun hayotda shoshilish kerak emasligini tushunishingiz kerak. Siz dam olish, ishlash va o’ynash uchun vaqtni qanday qilib to’g’ri ajratishni o’rganishingiz kerak. Faqatgina hayotning barcha sohalarida muvozanatga erishgandan so’ng, siz o’zingizning ichingizdagi uyg’unlikni his qila olasiz.

Vaqtingizni to’g’ri tashkil qilgan bo’lsangiz ham, bu kechikishlar bo’lmaydi deb kafolat bermaydi. Muayyan holatlar tufayli siz sodir bo’layotgan narsalar bilan murosaga kelishingiz va ijobiy tomonlarni topishni o’rganishingiz kerak. 

Manba: blog.wikium.ru

Previous Post: Myunxauzen sindromi: ta’rifi, alomatlari, davolash usuli

March 31, 2021 - In Psixologiya

Next Post: Psixologik muvofiqlik haqida hamma narsa

March 31, 2021 - In Psixologiya

Related Posts

Fikr bildirish

Your email address will not be published.

54 − = 51