Sizda yomon odatlar, qaramliklar bormi? Sizga ulardan qanday qutulish kerakligini aytamiz

Bilasizmi, nega giyohvandlik odamga shunchalik kuchli qaramlikni qo’shadi? Ular miyamizni yo’ldan ozdirish orqali bizning zavq markazlarimizga ijobiy ta’sir ko’rsatadi. Hatto halokatli giyohvandlik hayotimizga qanday ta’sir qilishini aniq anglay boshlaganimizda ham, biz unga qarshi kurashish o’rniga, uni himoya qilish uchun uzr izlay boshlaymiz. Shunday qilib, biz o’zimizni aldash bilan shug’ullanmoqdamiz. Giyohvandlikdan qanday qutulish mumkin? Siz buni o’zingiz qila olasizmi? Ushbu maqola ushbu savollarga bag’ishlangan.

«Men qaram bo’lib qolmayman!»

Giyohvandlikdan kelib chiqadigan eng katta xavf – bu odam har qanday vaqtda to’xtashi mumkinligiga ishonishidir. Dastlab qancha yangi boshlovchi chekuvchilar jiddiy chekmasligiga, har bir holat bo’yicha chekishlariga amin? Va umuman olganda, agar xohlasalar, ular bu ishg’oldan voz kechishadi. Inson juda ko’p ovqat yeydi, doimo ertaga ham dietaga o’tirishi va keraksiz ovqatdan bosh tortishi mumkin deb o’ylaydi va qanday qilib ovqatga berilib ketganligini sezmaydi. Bunday misollar juda ko’p. Odamlarga zudlik bilan yomon odatni tashlashni taklif qilishlari bilanoq, ular turli xil bahonalar bilan chiqishadi. Bu giyohvandlikning har qanday turiga tegishli. Va hatto uning o’ziga qaram bo’lib qolganligini anglash ham har doim ham odamni o’ziga qaramlikdan butunlay xalos bo’lish istagiga olib kelmaydi.

Tushunganingizda, yoki tushkunlik bu bilan kurashishning iloji yo’qligini tushunishdan boshlanadi yoki odam o’ziga qaram bo’lish huquqiga ega ekanligiga qaror qiladi. Agar biz birinchi ishni batafsil ko’rib chiqsak, unda odamlarga qaramlikdan xalos bo’lishga nima to’sqinlik qiladi degan savol tug’iladi. Albatta, har bir inson o’ziga xos xususiyatlarga ega, ammo shu bilan birga umumiy tendentsiyalar mavjud:

  • Spirtli ichimliklarga qaramlikdan aziyat chekadigan odam, u doimo ziyofat qilgan odamlar bilan muloqot qilishni davom ettirsa, ichkilikdan voz kechish deyarli mumkin emas. Shunday qilib, atrof-muhit o’zi uni o’z doirasidan chiqarib yubormaydi.
  • Biror kishi o’ziga qaramlikdan xalos bo’lishga qaror qilgandek o’zini tutadi, lekin aslida u o’z xohishi bilan unchalik qat’iy emas.
  • Odam obsesif fikrlarga ega bo’lib, giyohvandlik uni baxtli qiladi. Undan qutulgach, u albatta baxtsiz bo’ladi.
  • Biror kishi giyohvandlikdan xalos bo’lish urinishlarini uzoqroq muddatga qoldirish uchun sabablarni izlay boshlaydi.
  • Giyohvandlik odamning turmush tarzi va odatlarini o’ziga bo’ysundiradi. Masalan, ko’plab qimorbozlar, garchi g’alaba qozonishsa ham, sayohat, yangi narsalarga pul sarflashga shoshilmaydilar, ularni qaytarib olib, ustiga o’ynashadi. Qimorga qaram bo’lganlarni bir narsa – hayajon boshqaradi.
  • O’zining tabiatiga ko’ra inson miyasi konservativdir. O’zgarish unga begona.
  • Reklama biznesi bilan shug’ullanadigan odamlar, boshqalarning qaramligidan pul ishlab, ularga foyda keltiradiganlarni qo’yib yubormoqchi emaslar. Har xil reklama va targ’ibot turlari yordamida ular qochishga muvaffaq bo’lganlarni qaytarishga harakat qilishadi.

Qanday qilib o’zingiz nikotin yoki alkogolli mahsulotlardan voz kechishingiz mumkin?

Bu haqda allaqachon ko’p aytilgan va yozilgan. Buning uchun siz avvalo katta xohishingizga ega bo’lishingiz kerak. Bu haqiqat. Va shakllanish istagi uchun alkogol va nikotinning zararini baholash, bu sog’liqqa zararli ta’sir ko’rsatishini tushunish kerak. Ichkilik va chekishni tashlamoqchi bo’lganlar uchun ko’plab kitoblar yozilgan, ko’plab materiallar Internetda joylashtirilgan. Psixologik yordam ham voz kechishga arzimaydi. Va agar giyohvandlikdan xalos bo’lishning barcha dori-darmonlari, gipnozi va boshqa usullari natija berishi ehtimoldan yiroq emas, agar siz muammoni aniq tushunmasangiz va chora ko’rish zarurligini tushunsangiz.

Kompyuterga qaramlikdan (o’yinlarga qaramlik) qanday qutulish mumkin?

Shaxsiy o’yinni tanlaganingizda, buning uchun bir marta pul to’laysiz. Shuning uchun, ijodkor sizni iloji boricha tezroq o’tib, boshqa mahsulotni sotib olishingizni qiziqtiradi. Onlayn o’yinlar odamni ularni iloji boricha uzoqroq o’ynashiga qaratilgan, chunki o’ynash jarayonida u har xil turdagi xaridlarni amalga oshiradi. Shuning uchun, u qancha uzoq o’ynasa, shuncha ko’p sotib oladi. Shuning uchun, giyohvandlik aniq onlayn o’yinlarni afzal ko’rgan o’yinchilar orasida paydo bo’ladi.

Biror kishi o’yinga qaram bo’lib qolishini qanday tushunishingiz mumkin:

  • haqiqatda sodir bo’layotgan narsalarga past qiziqish, chunki inson o’yin bilan yashaydi, barcha his-tuyg’ular u bilan bog’liq;
  • ishtahaning etishmasligi;
  • odamda sababsiz tajovuzkorlik belgilarining paydo bo’lishi;
  • jismoniy faoliyat bilan shug’ullanishni istamaslik;
  • o’yinlar paytida impulsiv xatti-harakatlar;
  • o’yinga sarf qilingan vaqtni nazorat qila olmaslik.

Bularning barchasi insonning kompyuter o’yinlariga qaram bo’lib qolganligini tasdiqlaydi. Ushbu qaramlikdan xalos bo’lish uchun biz bir nechta samarali maslahatlarni beramiz.

  • O’yinlar uchun vaqtni cheklashingiz kerak. Ko’pgina ota-onalar o’zlarining farzandlariga bu kabi giyohvandlikdan xalos bo’lishlarini to’liq taqiqlash orqali yordam beramiz deb noto’g’ri ishonishadi, lekin bu bilan ular uni yanada qaram qilib qo’yishadi. Bola faqat qat’iy kelishilgan vaqtda o’ynashi mumkinligiga rozi bo’lish kerak.
  • Onlayn o’yinlardan qochish kerak. Ijodkorlar insonni psixologik bog’lash uchun hech qanday texnikani rad etmaydilar. Shuning uchun birinchi navbatda ushbu o’yinlardan qochish kerak.
  • O’yinlarga kunlik e’tibor bermaslik kerak.
  • O’yin jarayonlari o’rtasida pauza qilish kerak. Shu tarzda siz virtual dunyo sizni sudrab chiqishiga yo’l qo’ymaysiz. Bo’sh vaqtingizni o’tkazish uchun boshqa usullarni toping.
  • Siz ketma-ket bir necha soat o’ynashingiz kerak emas. Agar butun kechqurun o’yin o’ynashga qaror qilsangiz ham, soatiga bir marta kichik pauzalar qilishingiz, kompyuterdan turishingiz kerak.

Narkomaniyadan o’z-o’zidan qutulish qiyin, ammo engib bo’lmaydigan yo’l

Insonning ko’plab yomon odatlari bor. Ba’zi odamlar nikotin va alkogoldan voz kechish qiyin. Kimdir oziq-ovqatga qaramlikdan qanday qutulish haqida tasavvurga ega emas. Telefondan uzoqlashishni bilmaydigan odamlar bor, ijtimoiy. va boshqa bog’liqliklar. Har holda, o’zingizdan, hissiy holatingizdan juda ko’p ish talab etiladi.

Har qanday qaramlikdan xalos bo’lish bir kunlik jarayon emas. O’zingizni giyohvandlikdan xalos qilish uchun siz xarakter va iroda kuchini namoyon etishingiz kerak. Bu yo’lni har kim ham o’z-o’zidan yura olmaydi, bunday odamlar shunchaki mutaxassislarning yordamiga muhtoj. Giyohvandlikdan o’z-o’zidan xalos bo’lishga qaror qilganlar uchun biz oltita qadamni tayyorladik, ular bilan bu qiyin yo’lni bosib o’tish ancha oson bo’ladi.

Qadam 1. Siz odatlanib qolganingizni tan olishingiz kerak.

Ushbu savollarga halol javob bering:

  1. Mening qaramligim nima va bu menga qanday ta’sir qiladi?
  2. Vaziyatni o’z qo’liga olsam bo’ladimi?

Muammo haqiqatan ham mavjudligini anglash – bu sizning to’g’ri yo’lda ekanligingizning birinchi belgisidir. Ammo o’zingizga yana bitta savol berishingiz kerak: siz giyohvandlikdan hoziroq xalos bo’lishga tayyormisiz? Agar yo’q bo’lsa, sizni qanday omillar to’sqinlik qilmoqda va qanday qilib ushbu omillar ta’siridan xalos bo’lishingiz mumkin.

Qadam 2. Siz o’zingizning qaramligingiz uchun barcha bahonalardan xalos bo’lishingiz kerak.

Giyohvandlikni o’zlashtirganligingiz turli omillar yoki atrofingizdagi odamlar uchun emas, balki faqat siz aybdormiz. O’zingiz uchun javobgarlikni to’liq o’z zimmangizga olganingizda, siz endi biron bir omilga murojaat qila olmaysiz. Hamma narsa haqiqatan ham faqat sizga bog’liqligini bilib olasiz.

Qadam 3. Shaxsiy o’zini o’zi tahlil qilish.

O’zingizga bezaksiz, birovning ko’zlari bilan qarang. Siz haqiqatan nimani tasavvur qilganingiz va boshqalarning ko’ziga qanday qarashingiz haqida aniq bo’ling. Introspektsiya sizga o’zingizga va qaramligingizga yangicha qarashga imkon beradi. Unda siz o’zingiz uchun qaramlikdan xalos bo’lishning yangi sabablarini ta’kidlaysiz.

Qadam 4. O’zingizga yangi maqsadlar qo’ying.

O’zingizning kimligingizni anglagan holda, o’zingizda nimani o’zgartirish kerak, nimaga intilishga arziydi, qanday maqsadlarga erishish mumkinligi haqida fikr paydo bo’ladi. Sizning dunyoqarashingizni o’zgartirish juda qiyin, ammo bu bilan siz avval sizni o’rab turgan barcha narsalarga yangicha nazar bilan qarashingiz mumkin bo’ladi. Yangi maqsadlarga yangi qarashlar bilan intilish orqali siz hayotingizda eski qaramlik uchun joy qoldirmaysiz.

Qadam 5. Yangi maqsadlaringizga erishishda sizga nima yordam berishi haqida o’ylang.

O’zingizning maqsadlaringizga erishsangiz, kelajagingizni tasavvur qiling. Siz va atrofdagilar hayotida nima o’zgaradi? Va shunda siz kelajakning buyukligini tushunasiz, ammo faqat barcha sa’y-harakatlaringizni amalga oshirsangiz. O’zingizning fikrlaringiz bilan vaqti-vaqti bilan bunga qaytib, siz o’zingizni ichki motivatsiya qilasiz.

Qadam 6. Rejalarni bosqichlarga ajrating.

Agar siz darhol faqat yakuniy natija haqida o’ylashni boshlasangiz, unda sizning transformatsiyangizdagi har qanday murakkablik, eng kichik sinov, o’zingizga bo’lgan ishonchni kamaytirishi mumkin. Holbuki, kichik ketma-ket qadamlar sezilarli va qulay bo’ladi. Va ularning har birini engib o’tish siz uchun kichik g’alaba bo’ladi, bu sizning to’g’ri yo’lda ekanligingizni ko’rsatadi.

Manba: blog.wikium.ru

Previous Post: Ziddiyatli shaxsiyat

March 28, 2021 - In Fikrlash, Psixologiya

Next Post: Nomoddiy motivatsiya: xodimlarni qanday qilib maqtash kerak

March 28, 2021 - In Ma'lumotlar, Motivatsiya

Related Posts

Fikr bildirish

Your email address will not be published.

19 − = 14