Olomon ichida yolg’izlik: muammo bilan qanday kurashish kerak

Tanishlar va do’stlar qurshovida odam o’zini yolg’iz his qilganda, bu juda keng tarqalgan hodisa. Amerikada o’tkazilgan tadqiqotlar natijalariga ko’ra, olimlar ko’pchilik amerikaliklar yolg’izlikni his qilishadi degan xulosaga kelishdi. Bunday his-tuyg’ularni keltirib chiqaradigan sabablar juda xilma-xildir, masalan, ijtimoiy tarmoqlarda uzoq vaqt qolish yoki shaxsiy hayotingizni va ishingizni uyg’un tarzda qura olmaslik.

Yolg’izlik moyilligi

Psixiatr Emi Banksning so’zlariga ko’ra, ba’zi odamlar yolg’izlikka ko’proq moyil. Inson tanasida vagus nervi mavjud bo’lib, unga insonning ijtimoiy o’zaro ta’siri bog’liqdir. Shifokorlar depressiya kabi ko’plab kasalliklarni davolash uchun ushbu asab stimulyatsiyasidan foydalanadilar. Shunga qaramay, odam uni o’zi ham rag’batlantirishi mumkin, bu esa ko’proq suhbatlashish va ochiqlikka yordam beradi.

Dam oling

Yolg’izlikdan xalos bo’lish uchun foydali masala yuzasidan iloji boricha o’z fikrlaringizga botish tavsiya etiladi. Ehtimol, ish paytida siz iloji boricha o’z fikrlaringizga sho’ng’iysiz va yolg’izlikni unutasiz. Yoki biron bir sevimli mashg’ulot sizga zavq bag’ishlaydi, uning yordamida siz o’zingizni bu jarayonga to’liq singdirasiz va tashqi stimullarga e’tibor berishni to’xtatasiz. Bu modellashtirish, to’qish, bo’yash, tozalash, sport va boshqa ko’p narsalar bo’lishi mumkin.

O’zaro munosabatingizni qayta aniqlang

Vaziyatni yaxshiroq tushunish uchun munosabatlaringizga tanqidiy qarashingiz kerak. Siz u bilan deyarli muloqot qilmaydigan, lekin chin dildan qadrlaydigan va aloqani yo’qotishni istamaydigan kishi haqida o’ylab ko’ring. Bunday holda, sizga vaqt juda etishmayotgan bo’lsa ham, albatta ushbu odamga haftasiga bir marta qo’ng’iroq qiladigan qoidani kiritishingiz kerak bo’ladi.

Sizning hayotingizda siz uchun alohida ahamiyatga ega bo’lmagan odamlar borligini tushunishingiz kerak. Shunday qilib, bunday munosabatlarni tugatish yaxshiroqdir va bu faqat ijobiy ta’sir ko’rsatadi. Hayotda keraksiz odamlardan qutulish orqali siz o’zingizni shunchalik yolg’izlik his qilmaslik uchun yaqinlaringizga ko’proq e’tibor qaratishingiz mumkin.

Ijtimoiy tarmoqlardan to’g’ri foydalaning

Yaqinda ijtimoiy tarmoqlar har bir inson hayotida juda ko’p vaqtni egalladi. Shuning uchun barcha gunohlarda, shu jumladan yolg’iz qolishda ijtimoiy tarmoqlarni ayblash odat tusiga kiradi. Bu adolatdanmi? Keling, buni tushunishga harakat qilaylik. Psixologlarning fikriga ko’ra, ijtimoiy tarmoqlar aloqa va axborot uzatish vositasidir, ammo shu bilan birga ular odamlarni bir-biridan hech qanday ajratib turmaydi. Ijtimoiy tarmoqlar tufayli yolg’izlikni boshdan kechirmaslik uchun siz ushbu manbadan to’g’ri foydalanishingiz kerak.

Bo’sh vaqtingizni doimiy ravishda Facebook yoki Instagram-da o’tkazishingiz, bu boshqa odamlar bilan muloqot qilish uchun turtki bo’ladimi, tashqi dunyo bilan aloqangiz borligini his qilasizmi yoki bu faqat haqiqiy odamlar bilan muloqot qilishingizga xalaqit beradimi, tushunishingiz kerak. Agar ikkinchi variant bo’lsa, ijtimoiy tarmoqlarga qaramligingizdan xalos bo’lish uchun o’zingizning harakatlaringizdan maksimal darajada foydalanishingiz kerak. Masalan, ba’zi cheklovlarni joriy qiling, masalan, kuniga 30-60 daqiqadan ko’proq vaqtni ijtimoiy tarmoqlarda o’tkazing, qolgan vaqtni oilangiz va do’stlaringiz bilan o’tkazing.

Bundan tashqari, siz turli forumlarda, chatlarda va boshqa platformalarda yangi tanishlar topib, o’zingizning manfaatingiz uchun Internetdan foydalanishingiz mumkin. Albatta, shu yo’l bilan hayotda ko’plab tanishlarni topishingiz mumkin.

Agar siz yolg’iz odam bo’lsangiz, o’zingiz bilan qiziqarli bo’lgan «odamlaringizni» topish uchun o’zingizning resurslaringizdan maksimal darajada foydalanishingiz kerak. Haqiqiy muloqotdan qo’rqib, ijtimoiy tarmoqlarga osilgan bo’lmang. Sizning hayotingizda yolg’izlik muammosini yanada kuchaytiradigan qo’shimcha odamlar haqida o’ylashga arziydi. Shuni yodda tutingki, siz o’zingizni juda xush ko’rmagan joyda yoki bo’lishni xohlamagan joyingizda yolg’izlikni his qilishingiz mumkin.

Manba: blog.wikium.ru

Previous Post: Kichik nutq san’ati: kichik nutq so’zlashning 7 usuli

March 26, 2021 - In Fikrlash, Psixologiya

Next Post: Amaldagi mulohazalar: 7 ta qoidalar

March 26, 2021 - In Fikrlash, Psixologiya

Related Posts

Fikr bildirish

Your email address will not be published.

78 + = 88