Faoliyat cho’qqilari va samarali rejalashtirish

Shubhasiz har bir inson kunning ma’lum vaqtlarida uning faoliyati har xil ko’rinishda namoyon bo’lishini payqadi. Kimdir ertalab faollikning eng yuqori cho’qqisiga ega, boshqalari kechqurun yoki kechqurun kuchga ega. Agar siz o’zingizning faoliyatingizni rejalashtirishni o’rgansangiz, ishingiz yanada samarali bo’ladi.

Tepalik vaqtini qanday aniqlash mumkin?

Barcha odamlar har xil va ularning tanasining xususiyatlarini 4 turga bo’lish mumkin:

  • ertalab;
  • kunduzi;
  • oqshom;
  • kecha.

Intuitiv darajada, har birimiz tanamiz qachon energiya bilan to’lganini tushunamiz. Kimdir ertalab va tushdan keyin muhim ishlarni bajarishi osonroq, kimdir kechqurun va kechasi faol bo’lishni boshlaydi, kunduzi u doimo uxlashga intiladi.

Agar tanangiz faolligining eng yuqori cho’qqisi qaysi vaqtda sodir bo’lishini tushunmasangiz, kundalik yuritishingiz kerak. Unda siz bir hafta davomida o’z his-tuyg’ularingizni yozishingiz kerak, shundan so’ng to’liq tahlil qilish kerak.

Vazifalarni tahlil qilish

Vaqtingizni samarali boshqarish uchun quyidagilarni kiritishingiz kerak bo’lgan ishlar ro’yxatini tuzishingiz kerak.

  • telefon qo’ng’iroqlari, elektron pochtani tekshirish va boshqalarni o’z ichiga olishi mumkin bo’lgan muntazam ish;
  • ijodiy faoliyat;
  • katta fidoyilikni talab qiladigan yuqori konsentratsiya bilan ishlash;
  • ko’p energiya sarflaydigan jarayonlar.

Tashqi omillar

Siz boshqarolmaydigan lahzalarni ko’rsatish kerak:

  • kunning ma’lum vaqtlarida mavjud bo’lgan hamkasblar bilan ish vazifalarini tashkil qilish uchun uchrashishingiz kerakmi;
  • shovqin darajasi sizning ishingizga ta’sir qiladimi, ofisda kunning qaysi vaqti eng jim bo’lishini bilishingiz kerakmi;
  • sizga ishlash uchun mashina va jihozlar qaysi vaqtda mavjud;
  • siz bilan ishlaydigan mijozlar kunning qaysi vaqtida siz uchun mavjud.

Vazifalarni taqsimlash

Oldingi bosqichlarda ko’rsatgan barcha ma’lumotlarni yana bir bor diqqat bilan o’rganib chiqing va keyin haftalik reja tuzishga o’ting. Asosiy vazifalarni taqsimlash printsipi konsentratsiyani oshirishni talab qiladigan ishlarni bajarishga yo’naltirilgan bo’lishi kerak. Sizga eng samarali bo’lishga yordam beradigan asosiy qoidalardan foydalaning:

  • ish paytida, kofe vaqtini unutmang, bu sizga ozgina dam olishga yordam beradi;
  • Konsentratsiyani oshirishning yana bir usuli bu engil atıştırmalık;
  • ko’p miqdordagi suv tanangizga bebaho foyda keltiradi, shuningdek faollikni oshiradi;
  • ortiqcha ovqatlardan saqlaning;
  • Zaryadlash va ishlashni yaxshilash uchun 10-20 daqiqalik qisqa tanaffuslar qiling.
  • to’g’ri sog’lom uyqu muvaffaqiyat kaliti, shuning uchun etarli darajada uxlashni unutmang.

Hayotning har qanday sohasida siz o’zingizga va tananing holatiga g’amxo’rlik qilishingiz kerak. Agar sizda biron bir noqulaylik paydo bo’lsa, odat va kun tartibini qayta ko’rib chiqing va keyin tuzatishlar kiriting.

Manba: Blog.wikium.ru

Previous Post: Ilmiy fikrlash: ma’nosi, xususiyatlari va usullari

March 22, 2021 - In Psixologiya

Next Post: Kognitiv jarayonlar

March 22, 2021 - In Kognitiv Psixologiya

Related Posts

Fikr bildirish

Your email address will not be published.

2 + 2 =