Kechasi qiyin: nega biz uyqusizlikdan aziyat chekamiz va undan qanday qutulish kerak

Charchoq va boshqa sabablar bilan uyqusizlik ko’plab o’spirinlar va kattalarga tanish. Keling, uyquning buzilishiga nima olib kelishini va bu tartibsizlikni qanday engishingiz mumkinligini bilib olishga harakat qilaylik.


Kechasi uyqusizlik sabablari

Uyqusizlik ko’pincha uxlab qolish, uyquni saqlab qolish, uxlash vaqtida to’satdan uyg’onish kabi muammolar deb ta’riflanadi. Statistik ma’lumotlarga ko’ra, butun dunyo bo’ylab kattalarning 30-45% uyqusizlikka uchraydi. Erta uyg’onish va boshqa uyqu buzilishining sabablari butunlay boshqacha bo’lishi mumkin:

  • shaxsiy omil: psixikani shikastlaydigan holatlar, masalan, sevgi munosabatlaridagi zararsiz muammolar;
  • badandagi kasalliklar;
  • o’zgaruvchan vaqt zonalari;
  • psixostimulyatorlar, nikotin, kofein, alkogol yoki giyohvand moddalarni iste’mol qilish;
  • obstruktiv uyqu apnesi sindromi (uxlash vaqtida tez-tez nafasni ushlab turish);
  • shikast miya shikastlanishida gipotalamusning buzilishi;
  • ensefalit.

Qolaversa, tushkunlikni bizning tun yarmida uyg’onishimizning sababi bilan bog’lashimiz mumkin. Uyqusizlik hatto ushbu kasallik uchun niqobga aylanishi mumkin. Bunday holatda, odam tez-tez erta uyg’onganidan shikoyat qiladi (ertalab soat 3-4 da), uxlash qisqaradi, uyqu tabletkalari ishlamaydi. Agar depressiya yashiringan bo’lsa, u holda uyqusizlik doimo unga hamroh bo’ladi. Kambag’al uxlash davri farovonlik va sog’liq bilan o’zgarishi mumkin, ba’zida oshqozon, yurak yoki bosh og’rig’i paydo bo’lishi mumkin. Ushbu turdagi uyqusizlik bilan og’rigan bemorlar ko’pincha qo’shimcha ravishda kolit, gastrit, xoletsistit va boshqa kasalliklarni davolashadi, ammo, qoida tariqasida, tekshiruv vaqtida bularning hammasini uyqu muammolari bilan bog’laydigan somatik kasalliklar topilmaydi.

Dori-darmonsiz uyqusizlikdan qanday qutulish mumkin?

Uyqu gigienasi miya shikastlanishi yoki boshqa jismoniy kasalliklar tufayli kelib chiqmaydigan uyqusizlikka qarshi kurashish uchun ishlatiladi. Mutaxassislar ertalab uyg’onishni va kechqurun bir vaqtning o’zida yotishni maslahat berishadi. Tushning o’zi qulay va katta uxlash joyida, qorong’i, sokin xonada oldindan yaxshi havalandırılmalıdır.

Shuningdek, boshqa qoidalar ham bor, masalan, agar sizga etarlicha uxlamaslik qo’rquvi ta’sir qilsa, u holda siz tunda soatga qarashni to’xtatishingiz kerak. Amalda shuni isbotladiki, hatto uyqusiz tunda ham biz uxlagandan ko’ra ko’proq uxlay olamiz, chunki aslida biz dam olish vaqtini oqilona kuzata olmaymiz. Ba’zan bir kishi atigi 15 daqiqa o’tganini va uxlamaganligini his qiladi, lekin aslida u 1,5 soat davomida yostiqni mukammal hidladi.

Bundan tashqari, uxlash muammolari uning etishmasligi emasligi va uxlamaslik universal muammo emasligini tushunish ko’pchilikka uyqusizlikka yordam beradi. Vaziyatni kamroq dramatizatsiya qilish, notinch kechadan keyin ham o’zingizni yaxshi his qilishga imkon beradi va natijada vaziyat bilan kurashish ancha osonlashadi.

Uyqu tabletkalarini ishlatish

Endi siz 3 turdagi uyqu tabletkalarini topishingiz mumkin:

  • barbituratlar;
  • antigistaminlar;
  • bromidlar.

wikium.ru

Previous Post: Olib bo’lmaydigan mehribonlik: sikloid bo’lish nimani anglatadi

October 20, 2020 - In Psixologiya

Next Post: «Eshikning ta’siri» bilan qanday kurashish mumkin?

October 20, 2020 - In Psixologiya

Related Posts

Fikr bildirish

Your email address will not be published.

− 5 = 2