Motivatsiya: strategik yetakchilik

Motivatsiya nima?

Olimlar motivatsiyani nimadir qilishga umumiy tayyorlik deb ta’riflaydilar. Sizni harakatga keltiradigan psixologik kuchlar to’plami. Yozuvchi Stiven Pressfild o’zining “San’at urushi” kitobida motivatsiyaga juda to’g’ri ta’rif beradi: “Biron bir vaqtda, hech narsa qilmaslik azobi, uni qilish azobidan kuchliroq bo’ladi”.

Boshqacha qilib aytadigan bo’lsak, biron bir vaqtda, har birimiz o’zgarmasligimizdan ko’ra, biror narsani o’zgartirish uchun foydaliroq, qulayroq va yoqimli. Zalda o’tirishdan va o’z-o’zidan nafratlanishdan ko’ra harakat qilish va o’zingizni ishonchsiz his qilish osonroq. Biron bir narsani sotish uchun qo’ng’iroqlarni amalga oshirishda noqulaylik his qilish, pul etishmovchiligi va qarzning ko’payishi tufayli ko’nglini cho’zishdan ko’ra osonroqdir.

Bu motivatsiyaning mohiyati. Har qanday tanlovning narxi bor, lekin biz g’ayratli bo’lsak, harakatsizlik azobiga dosh berishdan ko’ra, harakatning noqulayligiga dosh berish osonroq. Qandaydir tarzda biz ruhiy chegarani kesib o’tamiz – odatda, bir necha hafta davom etgandan keyin yoki belgilangan muddat tugagach, ish bilan shug’ullanmaslik yanada og’riqli bo’ladi. Umuman olganda, motivatsiya – bu faqat aqliy masala, ya’ni siz unga psixologik nuqtai nazardan qarashingiz va ishlashingiz kerakligini anglatadi.

Motivatsiya haqida keng tarqalgan noto’g’ri tushuncha

Bizda shunday keng tarqalgan noto’g’ri tushunchalar mavjudki, motivatsiya motivatsion videoni passiv ravishda iste’mol qilish yoki ilhomlantiruvchi kitobni o’qishdan kelib chiqadi. Bu qisman to’g’ri, ammo faol ilhom kuchli motivator bo’lishi mumkin.

Motivatsiya ko’pincha harakatning natijasidir, uning sababi emas. Hatto kichik vazifalar bilan ham boshlash – bu tabiiy ravishda tezlikni keltirib chiqaradigan faol ilhom shaklidir. Ya’ni, avvalo topshiriqni bajarish kerakligini anglab harakat qiling, shunda motivatsiya paydo bo’ladi.

Nyutonning birinchi qonuni odatlanish shakllanishiga taalluqlidir: Harakatdagi narsalar harakatda qolishga moyil. Vazifa boshlangandan so’ng, uni tugatgandan ko’ra oldinga siljishni davom ettirish osonroq.

Agar siz allaqachon ishlashga kirishgan bo’lsangiz, sizga biron bir turtki kerak emas. Barcha qiyinchiliklar, qoida tariqasida, boshlanishidan oldin paydo bo’ladi. Siz boshlaganingizdan so’ng, taraqqiyot tabiiy ravishda sodir bo’ladi. Boshqacha qilib aytganda, vazifani bajarish uni boshlashdan ko’ra tez-tez bajarish osonroq.

Motivatsiya qanday ishlaydi va qanday harakat qilish kerak

Ko’p odamlar istagan maqsadlariga erishish uchun zarur bo’lgan motivatsiyani topishga harakat qilishadi, chunki ular boshqa narsaga juda ko’p vaqt va kuch sarflashadi. Agar bu siz haqingizda bo’lsa, unda quyidagi maslahatlar sizning xatti-harakatlaringizning dastlabki bosqichlarini avtomatlashtirishga yordam beradi.

O’zingizning motivatsiyangizni rejalashtiring

Yozuvchi Sara Pek bir paytlar shunday degan edi: “Ko’p odamlar hech qachon yozishni boshlamaydilar, chunki ular doimo qachon yozishini o’ylashadi”. Xuddi shu narsani biznesni yaratish, san’at va ko’pchilik odatlar uchun ham aytish mumkin.

  • Agar siz frilanser bo’lsangiz yoki sizning ishingiz ertalab yoki kechqurun qachon bo’lishidan qat’i nazar bajarilishi mumkin bo’lsa, ehtimol siz har kuni ertalab shunday deb o’ylaysiz: “Umid qilamanki, men bugun ishlashga etarlicha turtki beraman”.
  • Agar kitobingizni yozayotganda aniq jadvalingiz bo’lmasa, o’zingiz uchun”Men buning uchun iroda kuchini topishim kerak” kabi narsalarni aytayotganingizni ko’rasiz .

The Guardian-dagi bir maqolada quyidagi kabi holatlar qisqacha bayon qilingan: “Agar siz qachon va qaerda ishlashni hal qilish uchun resurslarni sarf qilsangiz, bu sizning ishingizni bajarishga xalaqit beradi”. Bunday aks ettirish uchun siz “minimal minimal” sarflashingiz kerak.

Rejalashtirish ahamiyatsiz ko’rinishi mumkin, ammo bu sizga avtopilot bo’yicha qarorlarni bajarishga imkon beradi, bu ishning o’zi uchun vaqt va kuch sarflaydi. Agar sizda jadval mavjud bo’lsa, unda motivatsiyadan qat’i nazar, harakat qilish uchun juda yaxshi imkoniyat bor. Bu professionallar va havaskorlar o’rtasidagi farq. Mutaxassislar jadvalni tuzadilar va unga rioya qiladilar. Oshiqlar ilhom kutmoqda.

Motivatsiyani qanday qilib odat qilish kerak

Twyla Tharp bizning zamonamizning eng buyuk raqqoslari va xoreograflaridan biri hisoblanadi. U o’zining “Ijodiy odat” kitobida marosimning muvaffaqiyatidagi o’rni haqida gapiradi: “Men hayotimning har bir kunini marosim bilan boshlayman. Men soat 5: 30da sport mashg’ulotlari kiyimi, oyoq isitgichlari, futbolkalar va bosh kiyimimni kiyib uyg’onaman. ” Men Manxettenimdan uydan chiqib ketaman, taksida uchaman va haydovchiga meni ikki soat mashg’ulot o’tkazadigan 91-chi ko’chada va Birinchi avenyuda joylashgan Pumping Iron sport zaliga olib borishini aytaman. Bu marosim men har kuni ertalab sport zalida mashq bajarish va og’irlik mashqlari emas. Bu marosim taksidir. Haydovchiga qaerga borishni aytgan ondayoq men marosimni o’tkazaman. Bu oddiy harakat, lekin har kuni ertalab bu odat yanada mustahkamlanib qolgan. Bu men uni sog’inish yoki boshqacha tarzda qilish ehtimolini kamaytiradi.

Buyuk odamlarning ishi motivatsiya yoki ilhomga bog’liq emas, aksincha izchil naqsh va odatiylikka amal qiladi. Mantiqan olish uchun marosimlardan qanday foydalanishingiz mumkinligi haqida ba’zi bir misollar:

  • Doimiy ravishda mashq qiling: Mashg’ulotdan oldin bir xil isitish rejimidan foydalaning.
  • Ko’proq ijodiy bo’ling: yozishdan, rasm chizishdan yoki qo’shiq aytishdan oldin ijodiy marosimga rioya qiling.
  • Har kuni o’n daqiqalik meditatsiya bilan boshlang.
  • Yaxshi uxlash: tungi marosimni yarating.

Marosim ba’zi bir xatti-harakatlarga rioya qilish uchun ong osti istagini keltirib chiqaradi. Shunday qilib, odat marosimining orqasida yana bir odatni o’zingizga singdirish imkoniyati mavjud.

Har qanday yaxshi marosimning kaliti shundaki, u qaror qabul qilish zarurligini yo’q qiladi: Avval nima qilishim kerak? Buni qachon qilishim kerak? Buni qanday qilishim kerak? Ko’p odamlar hech qachon harakat qilmaydi, chunki ular qaerdan boshlashni hal qila olmaydilar.

Motivatsiya yo’qolganda nima qilish kerak?

Kuchli marosimlarni yaratish va motivatsiyani odat qilish uchun uchta oddiy qadamni bajarishingiz mumkin.

1-qadam : Yaxshi marosim sodda va tushunarli bo’lib, uni bajarish juda oson.

Dastlabki dasturni boshlash uchun o’zingizni rag’batlantirishingiz shart emas. Masalan, sport zalingiz bir stakan suv bilan boshlanishi mumkin. Keyin siz muzlatgichdan mineral suvni olib, narsalaringiz bilan xalta ichiga tashlaysiz. Ammo birinchi qadam – bir stakan suv ichish osonroq bo’lmadi.

Ishni boshlash har qanday vazifaning eng muhim qismidir. Agar siz dastlab motivatsiya qila olmasangiz, motivatsiya ko’pincha boshlanganidan keyin paydo bo’lishini aniqlaysiz. Shuning uchun boshlash juda muhimdir.

2-qadam : Muntazamlik sizni o’z yakuniy maqsadingizga yo’naltirishi kerak.

Psixologik motivatsiyaning etishmasligi ko’pincha jismoniy harakatlarning etishmasligi bilan bog’liq. Tushkunlik, zerikish yoki g’ayratni his qilganingizda jismoniy holatingizni tasavvur qiling. Siz unchalik harakat qilmaysiz.

Buning teskarisi ham to’g’ri. Agar siz jismoniy harakat qilsangiz va mashq qilsangiz, u holda siz ham o’zingizni psixologik jihatdan faol va quvvatli his qilasiz. Masalan, raqsga tushayotganda o’zingizni tirik, uyg’oq va kuchsiz his qilmaslik deyarli mumkin emas.

Shuning uchun, odatdagi har bir yangi qadam bilan siz jismoniy nuqtai nazardan o’zini ko’proq tutishingiz kerak.

3-qadam : Siz har safar bir xil uslubga rioya qilishingiz kerak.

Sizning kun tartibingizning asosiy maqsadi – muayyan vazifani bajarish uchun doimo bajaradigan bir qator tadbirlarni yaratish. Rejim sizning ongingizga: “Men ___ qilishdan oldin shunday bo’ladi”. Va bir necha oy davomida muntazam ravishda mashq qilsangiz, miyangiz ishlashga tayyor bo’ladi. Endi motivatsiya izlashning hojati yo’q, bu o’z-o’zidan paydo bo’ladi.

Manba:4brain.ru

Maqola haqidagi fikrlaringizni yozib qoldirishni unutmang !

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi. Majburiy bandlar * bilan belgilangan

5 + 5 =